Handelsbetingelser

Betaling
Hello Nature ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inklusiv moms.

Hello Nature ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer. Hello Natures hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering
Hello Nature ApS leverer til brofaste adresser i hele Danmark. Vi leverer ikke i Grønland og på Færøerne. Det er muligt at få varen leveret til enten erhverv, pakkeshop eller privat omdeling. Hvis forsendelsen indeholder planter, og du vælger at få pakken leveret til pakkeshop, skal pakken afhentes hurtigst muligt, da du ellers kan risikere at tabe din reklamationsret grundet planternes naturlige holdbarhed og beskaffenhed. 

Varerne bliver pakket og sendt hurtigst muligt, men afhængig af den individuelle vare, kan der være mellem 1-10 dages leveringstid.

Rettidig levering forudsætter, at der ikke opstår forsinkelser hos fragtfirmaet, og Hello Nature kan ikke drages til økonomisk ansvar for forsinkelser hos fragtfirmaet.

I tilfælde af udebleven leverance, vil du modtage en ny leverance uden beregning inden for rimelig tid.

Vi tilbyder fri fragt ved køb over 750 kr. Øvrig fragt koster fra 29 kr.

Levering til privatadresse: 59 kr.
Levering til erhvervsadresse: 49 kr.
Levering til pakkeshop: 29 kr. 

Som udgangspunkt leveres alle store planter enten personligt eller ved brug af fragtmand medmindre vi skønner, at det er forsvarligt at sende planten i en papkasse. Når vi sender planter i papkasser, pakkes planterne forsvarligt ind og sendes med PostNord. 

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven på krukker, potter og øvrigt tilbehør. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationsret gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet. Du skal reklamere i ”rimelig tid” efter du har opdaget fejlen/manglen, jf. købeloven.

Reklamation i forhold til planter skal finde sted hurtigst muligt, og vurderingen af forholdet vil i alle tilfælde bero på plantens art og naturlige holdbarhed.

Alle reklamationer bedes omfatte en beskrivelse af problemet og meget gerne et foto heraf.

Reklamation skal ske via Hello Natures kundeservice: support@hellonature.dk

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes du sende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret, krukker, potter og øvrigt tilbehør

Bemærk: Betingelser vedrørende fortrydelsesret på planter, fremgår af næste afsnit.

Der gives 14 dages fuld returret på krukker, potter og øvrigt tilbehør købt online hos Hello Nature ApS.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og senest 14 dage efter du har fortrudt købet, skal du returnere forsendelsen. Hvis der er bestilt flere forskellige varer i én ordre, som leveres enkeltvist, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du har fået den sidste vare i fysisk besiddelse.

Varerne skal sendes tilbage i originalpakningen, og varens salgsværdi må ikke forringes. Hvis varen bliver beskadiget eller forringet, og det skyldes manglende eller mangelfuld indpakning, mister du fortrydelsesretten. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Det betyder, at hvis varen bortkommer eller beskadiges under returneringen, er det dig, der bærer ansvaret.

Meddelelsen skal gives pr. mail på support@hellonature.dk I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage varen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Fortrydelsesret, planter

Der ydes fortrydelsesret på planter købt online hos Hello Nature ApS. Hvis du ønsker at udøve din fortrydelsesret på køb af planter, skal Hello Nature ApS have besked inden 14 dage efter modtagelse af planten.

Planten skal opbevares og returneres forsvarligt, så den ikke tager skade. Returnering af planter skal ske snarest muligt og uden unødigt ophold, idet plantens salgsværdi ellers kan risikere at blive formindsket.

Du skal være opmærksom på, at planter er følsomme, hvilket kan medføre en formindskelse af plantens salgsværdi. Når Hello Nature ApS har fået planten retur, foretages en værdifastsættelse af planten. Hvis den returnerede plante er i en stand, hvor den ikke ville kunne sælges igen, er værdiforringelsen 100 pct., og købsbeløbet for planten vil ikke kunne refunderes.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse.

Varerne skal sendes tilbage i originalpakningen, og varens salgsværdi må ikke forringes. Hvis varen bliver beskadiget eller forringet, og det skyldes manglende eller mangelfuld indpakning, mister du fortrydelsesretten. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Det betyder, at hvis varen bortkommer eller beskadiges under returneringen, er det dig, der bærer ansvaret.

Meddelelsen skal gives pr. mail på support@hellonature.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage varen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Persondatapoltik

For at kunne handle på Hellonature.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse 
  • Mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. Herefter slettes oplysningerne.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. 

Som kunde har du mulighed for at få indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice via mail: support@hellonature.dk

Den dataansvarlige hos hellonature.dk er Hanna Hvid: hanna@hellonature.dk

Nyhedsbreve

Du vil kun modtage vores nyhedsbreve, hvis du selv aktivt vælger at tilmelde dig dette. Hvis du ikke længere vil modtage vores nyhedsbreve, kan du klikke på “Afmeld” i bunden af vores e-mails.

Cookies

Ved at benytte Hellonature.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende din computer. En cookie er ikke et program, og en cookie indeholder ikke virus.

Når du besøger Hellonature.dk indsamler vi information om alle besøg på hjemmesiden. Disse informationer bruger vi til at forbedre din brugeroplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på Hellonature.dk og til at understøtte vores markedsføring.

Indsamlingen af oplysninger på Hellonature.dk sker inden for rammerne af den gældende lovgivning. Såfremt der via Hellonature.dk foretages behandling af personoplysninger, vil behandlingen ske i overensstemmelse med persondataloven.

Hellonature.dk registrerer automatisk IP-adresse samt data vedrørende dine bevægelser mellem forskellige sider og tjenester på websiden. Hvis du logger ind eller tilmelder dig vores nyhedsbrev, registrerer vi også dette, så vi kan gøre det nemmere for dig næste gang, du besøger vores hjemmeside.

Vi bruger i den forbindelse forskellige analyseværktøjer, såsom Google Analytics, der bistår os med at indsamle statistiske oplysninger om brugen af Hellonature.dk og gøre det til en bedre oplevelse for dig.

Hellonature.dk indsamler oplysninger om brugerne og deres besøg på to måder:

  • Ved brug af cookies
  • Ved at brugeren selv afgiver oplysninger, dvs. via tilmelding til nyhedsbrev

Når du besøger Hellonature.dk, lagres der cookies på din computer. En cookie er en lille tekstfil, der lagres gemmes i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personfølsomme oplysninger gemt i vores cookies.

Stort set alle websites anvender cookies. De ligger på din egen computer som en hjælp til dig selv, der hjælper med at analysere, hvordan hjemmesiden benyttes og for at brugeroplevelsen kan blive forbedret. I flere tilfælde kan cookies være nødvendige for at kunne levere en bestemt service på hjemmesiden.

Informationerne i dine cookies sendes mellem din browser og en webserver, og de indeholder bl.a. information om brugerindstillinger, login og hvordan hjemmesiden benyttes.

Hvis du ikke ønsker at modtage cookies, kan du enten blokere for alle cookies, slette eksisterende cookies fra din computer eller modtage en advarsel, før der gemmes cookies. 

En ændring af cookie indstillingerne kan medføre en forringet brugeroplevelse, når du besøger både vores og andre hjemmesider.

Du skal være opmærksom på, at hvis du ikke accepterer cookies, kan der være visse funktioner på Hellonature.dk, som ikke virker.

For at fastlægge hvem der besøger vores websites bruger vi cookies til at føre demografiske og brugerrelaterede statistikker. På den måde får vi mulighed for at tilpasse vores indhold og tjenester, således at de stemmer overens med dine interesser. Nedenfor kan du se de formål, som cookies anvendes til på Hellonature.dk

Tredjeparts cookies

Hellonature.dk bruger en række tredjeparts services på vores sider. Disse services bruger til tider også cookies. Tredjeparts cookies bruges blandt andet til at lave statistik på dine besøg på Hellonature.dk. Her bruger vi cookien til fx at få indblik i, hvilke sider du besøger, og hvor lang tid du er på dem. Her bruger vi systemet Google Analytics, der er leveret af Google.

Hellonature.dk samarbejder også med virksomheder, der kan forbedre vores online markedsføring ved at sikre, at du udelukkende bliver eksponeret for relevante annoncer. I den forbindelse benytter vi eksempelvis Google og Facebook.

Hellonature.dk indeholder tredjeparts komponenter som fx "Facebook Anbefal", "Facebook synes godt om" eller "Google+". Disse tredjeparts komponenter bevirker, at indehaveren af tredjeparts komponenten, som for eksempel Facebook eller Google, modtager tekniske data om din browser, IP-adresse, og hvilke sider du besøger på Hellonature.dk og tilsvarende. Den behandling, som indehaveren af tredjeparts komponenten foretager, ligger uden for vores kontrol og er udelukkende et forhold mellem dig og indehaveren af tredjeparts komponenten.

Hellonature.dk benytter disse komponenter til at linke direkte til fx Facebook, Instagram og Pinterest og derved sikre en nem navigation for dig som kunde.

På Hellonature.dk benyttes en række tekniske cookies, der er nødvendige for at håndtere funktionaliteten. Det drejer sig om cookies, der lagres, når du logger ind på Hellonature.dk. Desuden lagres der cookies for at holde styr på indholdet af din indkøbskurv.

Personfølsomme oplysninger afgives aldrig til tredjepart, medmindre du selv udtrykkeligt giver samtykke hertil, og vi indsamler aldrig personoplysninger, uden at du selv har givet disse oplysninger ved gennemførsel af en ordre, deltagelse i en undersøgelse eller lignende. Her indsamles oplysninger om navn, adresse, postnummer, e-mail, køn, alder, interesser, holdninger og kendskab til forskellige emner.

Personoplysninger bruges til at implementere den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover også for at lære dig og øvrige brugere af hjemmesiden bedre at kende. Brugen af dette kan omfatte undersøgelser og analyser med henblik på at forbedre og effektivisere vores markedsføring, vores produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold, der er tilpasset dine interesser og hobbyer.

Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos os, skal du rette henvendelse til support@hellonature.dk. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold persondataloven.

Ifølge lovgivningen skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger sikkert, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Personoplysninger slettes eller anonymiseres løbende efterhånden som det formål, de blev indsamlet til, afsluttes.

Ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. I tilfælde af væsentlige ændringer giver vi dig besked i form af en synlig meddelelse på vores hjemmeside.

Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klagen indgives til Datatilsynet.

Du kan kontakte Hello Nature ApS via support@hellonature.dk eller via telefon: 89800889.

Du kan også sende et brev til

Hello Nature ApS

Caroline Amalie Vej 77

2800 Kgs. Lyngby

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt online hos Hello Nature ApS, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: support@hellonature.dk